close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

רישיון יצרן לקייטרינג לעסק מוצלח ומשגשג

מערכת שורשכ תשרי, תשפה22/10/2024

אתם רוצים לפגוש לקוחות, להכין ארוחות שיגרמו להם לחייך! כל מה שעומד בפניכם ובפני הגשמת החלום היא הבירוקרטיה הזו, שעם ליווי מקצועי ונכון, תגלו שהיא הרבה פחות מסובכת

תגיות:
shoresh.org.il רישיון יצרן לקייטרינג
צילום: freepik

בישראל, מסעדות נדרשות להחזיק ברישיון עסק כדי לפעול כחוק. לעומתן, עסקי קייטרינג נדרשים להוציא גם רישיון יצרן לקייטרינג ממחלקת שירות המזון ובריאות הסביבה של משרד הבריאות. הסיבה לכך היא שבדרך כלל, יכולת הייצור של הקייטרינג גבוהה מזה של מסעדות כך שהסיכוי להרעלת מזון, גדל.

סיבה נוספת היא העובדה שהקייטרינג לרוב ממש מוציא את המזון החוצה; למסעדות, לאולמות אירועים, מסיבות ועוד. המטרה היא להחמיר כאן את התקנים כדי לוודא שהתוצרת הינה איכותית לא רק בשלבי הייצור וההכנה בתוך המקום בו הקייטריינג פועל, אלא גם לאחר שהמזון משונע ממקום למקום.

השלבים בהוצאת רישיון יצרן לקייטרינג
במחשבה ראשונה, מרגיש אולי שמדובר בכאב ראש. למה שתטרידו את עצמכם כשכל מה שאתם רוצים זה להתחיל להאכיל אנשים? ובכן, רישיון יצרן לקייטרינג הוא בעיניי רבים גם השקעה שמחזירה את עצמה, כזו שהיא גם חיונית לטווח הארוך. לא מדובר רק באישור להפעיל קייטרינג באופן חוקי, אלא גם בצוהר לשיתופי פעולה עם חברות הפקות, מוסדות ציבוריים ועוד. הרי ביננו, אף אחד לא ייצור קשר עם ספק שאינו מחזיק ברישיון!

לכן, כדי לא לסגור לעצמכם דלתות, כדאי לעקוב אחר השלבים הבאים ולוודא שאכן תקבלו רישיון יצרן שיאפשר לכם להגשים את החלום ולפתוח את הקייטרינג שתמיד רציתם:

  • הכנת התשתיות לפי דרישות משרד הבריאות – זהו כנראה השלב הקריטי ביותר. עליכם לוודא כי כל התשתיות אכן עומדות בתקנים והדרישות, ומתאימות לתפעול קייטרינג תוך שמירה על היגיינת המזון; יצירת חללים נפרדים לטיפול בחומרי גלם, תשתיות אחסון, מערכות מיזוג אוויר, ניקוז ועוד. כל זה, תוך שמירה על טמפרטורות המומלצות לשמירה על חומרי הגלם והמזון המוכן.
  • הגשת הבקשה – לאחר כל הבדיקות הנדרשות, יגיע סוף סוף הרגע בו תוכלו להגיש בקשה רשמית לקבלת רישיון יצרן. הבקשה תכלול מסמכים המפרטים את כל תהליכי האחסון, הייצור והשינוע של מזון, לצד שרטוטים ותוכניות של מתקנים וציוד. את הבקשה מומלץ להגיש בליווי חברה מקצועית שמכירה היטב את אופן ההתנהלות של משרד הבריאות ותוכל לעזור לכם להתכונן לכך.
לאחר הגשת הבקשה, משרד הבריאות יגיע לערוך ביקורת במקום העסק, כדי לבדוק שאכן אתם עומדים בכל התקנים והדרישות. הנציגים יבדקו את המערכות, חללי העבודה, ההיגיינה ותהליכים אחרים שמטרתם למנוע זיהום. במידה והנכם עומדים בדרישות, רישיון יצרן לקייטרינג יהיה שלכם.

זה רק עוד צעד אחד קטן בדרך אל החלום!
אנחנו יודעים שאתם כבר להוטים להתחיל; לבנות תפריטים, לפגוש לקוחות, להכין ארוחות שיגרמו להם לחייך! כל מה שעומד בפניכם ובפני הגשמת החלום היא הבירוקרטיה הזו, שעם ליווי מקצועי ונכון, תגלו שהיא הרבה פחות מסובכת. רישיון יצרן לקייטרינג הוא כל מה שחסר לכם כדי לצאת לדרך! זה הזמן ליצור קשר עם חברה המתמחה בכך, ולהביא את הבשורה הטעימה שלכם!
הוסף תגובה
shoresh.org.il רישיון יצרן לקייטרינג
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה